Deneme yazmam üzerine bir deneme...

Deneme yazmam üzerine bir deneme... Şu zamana kadar deneme yazma tecrübem olmadı. Zaman zaman ne olduğuna, gerçekten ne olduğuna dair sorular aklımı kurcalamış olsa da şu anki gibi oturup bir tane yazmaya girişmemiştim. Daha önce kurgusal öyküler ve metinler, kompozisyonlar, şiirler, şarkı sözleri ve fikirlerime dair aktarımlar -Belki de deneme bu demekti ama ben bir tanım içerisinde yazmamıştım.- yazmıştım. Yani konuşmak kadar olmasa bile yazmaya da bir miktar deneyimim vardır.

Çok yönlü olma çabasındayım. Bu hayat felsefeme dayalı olarak yeni deneyimler edinmek ve kendimi tanıma safhasında baglanacağım şeyi bulmak amacıyla gerçekleşen bir durum. Bu çok yönlülük ise ister istemez, hoşnut olayım ya da olmayayım - Ki ben bu durumdan gayet memnunumdur.- beni objektif bir birey olmaya sürüklüyor. Objektif olarak her bireyin iyi yönüne odaklanabiliyorum. Bu ise onlara hitap etme isteğini uyandırıyor. Burada bir bakıma elitizimin toplumsal ayrımcı tarafını yıkıyorum da denebilir. Hayatımın şekillendiren bu durum bir çok alanda bana etki ediyor. Şu an bunları anlatmam sebebim olan alan ise kendimi ifade etme biçimim yani daha spesifik olarak yazım tarzımdır. Bilinç akışına benzer bir yazım tarzım olduğunu düşünüyorum ama bilinç akışını neredeyse hiç kullanmıyorum. Benim olayım objektifliğin getirisi olan herkese hitap etme isteği ile salağa bile laf anlatma çabamdır. İşte Berkay bu sebeple salağa laf anlatır gibi yazıyor. Farklı açılardan belki bazen neredeyse birebir aynı cümlelerle tekrar tekrar anlatıyorum aktarmak istediklerimi.  Kendimi ifade etmekte zorlanışıma kalıp mı uyduruyorum? Hadi oradan daha neler :D Laf kalabalıklarıyla aramın iyi olması betimleme yapmama da biraz fayda sağlıyor denebilir. Ne güzel! Tabii yazmaya devam edersem.

Aslında bir korkum var. Denemenin sınırsız imkanlarını kullanırken sarhoş olmak ve saçmalatan, boş yapmaktan korkuyorum. Çünkü edebiyat aşığı abilerimi, ablalarımı kızdırabilirim öyle değil mi? Kusura bakmayın efendim. Ben Z kuşağından bir yazarım. Size hitap etme çabam olmayacak. Hem tamamen kendi fikirlerimden oluşan bir metinde hiç bir hitap beklentim olmamalı. Herkes beni sevecek değil ya!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şiir "Pusulasız Denizci"

Girizgah